Vijesti

Više članaka »

Dodatne usluge

Brinete li dovoljno o svojim zaposlenicima?

Brinete li dovoljno o svojim zaposlenicima?
Objavljeno: 22.02.2019 u 12:16

„Klijenti nisu na prvom mjestu. Zaposlenici su na prvom mjestu. Pobrinete li se za svoje zaposlene, oni će se pobrinuti za klijente.“ rekao je Richard Branson, osnivač Virgin grupacije.

Polazimo li prvenstveno od sebe samih, vlastitog radnog iskustva, ali i iskustva rada s drugim ljudima, nije tajna da su sretniji zaposlenici produktivniji, angažiraniji, predani i lojalni.

Već to je dovoljan razlog da se pobrinete za zadovoljstvo svojih zaposlenika. Zadovoljan zaposlenik je ujedno i osoba koja će željeti ostati u Vašem timu i nećete imati potrebe tražiti nove zaposlenike.

Time ste uštedjeli na vremenu za regrutaciju, edukaciju i razvoj novih zaposlenika.

Razmotrimo nekoliko mogućnosti kojima možete utjecati na zadovoljstvo zaposlenika, a koje se ne baziraju isključivo na povećanju plaće. Ponekad samo visoka primanja ne mogu prevladati zahtjevne uvjete rada i loše okruženje koje određenog radnog mjesta.

Ravnoteža između poslovnog i privatnog – omogućite svojim zaposlenicima balans između privatnog i poslovnog života, kako bi se u miru posvetili svojim interesima i obitelji. To se ne odnosi samo na uredno radno vrijeme bez očekivanih prekovremenih sati, već im i nakon posla osigurajte mir i vrijeme bez stresa uzrokovano kasnim pozivima i mailovima. Ako se vodite logikom da ćete samo poslati mail, pa da će ga zaposlenik vidjeti kad dođe na posao, suzdržite se! Ili koristite odgođeno slanje mailova.

Uložite u edukacije – osigurajte zaposlenicima priliku da se dalje razvijaju i educiraju kako se ne bi osjećali nezadovoljno jer stagniraju. Pritom će biti motivirani i pokazati se u dobrom svjetlu te svoje novostečeno znanje primijeniti na razvoj  poslovanja.

Osigurajte projekte – dodijelite svojim zaposlenicima određene projekte i ciljeve u kojima će imati slobodu odlučivanja te priliku osjećati ponos svojim radom po završenom poslu.

Pružite povratnu informaciju ….i primite ju – svojim zaposlenicima redovito pružite povratnu informaciju o njihovom radu. Pohvalite dobre stvari kako bi znali da ste primijetili njihov trud i uputite konstruktivnu kritiku za stvari koje bi mogli obaviti bolje. No ne zaboravite se izložiti istome – pružite priliku svojim zaposlenicima da izraze svoje mišljenje bez straha od odmazde, kako biste i sami imali mogućnost napredovati i poboljšati stvari u svojoj komunikaciji i poslovanju.

Uvažavanje poslovnih savjeta – ruku pod ruku s povratnom informacijom ide i uvažavanje savjeta djelatnika kada su u pitanju poslovne odluke. Umjesto da slijepo slijede Vaše smjernice, dajte im priliku da budu sudionici kreiranja poslovne politike firme ili formiranje ponude i cijene. Zaposlenici imaju najčešće direktnu komunikaciju s klijentima, a uvažavanjem njihovih savjeta i prijedloga, pokazat ćete im da shvaćate koliko pridonose Vašoj firmi.

Vodite primjerom – na svim razinama funkcioniranja u jednoj organizaciji, šef bi trebao voditi svojim primjerom. Ne možemo očekivati da će radnici biti sretni, ako im je nadređeni uvijek ljut, loše volje i namrgođen, pri čemu se stvara negativno radno okruženje. Želite li primati osmijeh, morate ga znati prvo i udijeliti.

Samim ovim popisom, koji prikazuje samo neke od prijedloga, vidimo ono što već ranije spomenuti gospodin Branson navodi: „Ne postoji čarobna formula za izvrsnu kulturu neke tvrtke. Ključ je u tome da se prema svojim zaposlenicima odnosite onako kako biste i sami željeli da Vas tretiraju.“

Nadamo da će Vas ovaj tekst potaknuti da Vam zadovoljstvo djelatnika bude na prvom mjestu te da u svom radnom okruženju primjenjujete već neke od ovih savjeta. Možda imate i svoje načine na koji motivirate zaposlenike i bit će nam drago da ih podijelite s nama.

« Povratak