Vijesti

Više članaka »

Dodatne usluge

Kvalitetan feedback djelatnika - u 4 koraka

Kvalitetan feedback djelatnika - u 4 koraka
Objavljeno: 27.02.2019 u 12:13

U našem članku u kojem se bavimo temom Brinete li dovoljno o svojim djelatnicima, jedan od načina kako možete pokazati brigu je stvaranje mogućnosti za obostranu povratnu informaciju ili feedback.
Dobivanje dobrog i iskrenog feedbacka od svojih zaposlenika je neophodno za svaku kvalitetnu organizaciju. Ipak, to ponekad može biti jednostavnije reći nego postići: djelatnici se boje nadređenih ili da njihovo mišljenje neće biti percipirano.
Donosimo Vam četiri savjeta koje smo pronašli, a kojima ćete si pomoći na putu dobivanja vrijednog uvida u stanje svog tima i sveopće stanje organizacije.

Redovita ocjena uspješnosti zaposlenika
Neposredan razgovor sa zaposlenicima je dobar način kako prikupiti povratnu informaciju o njihovom angažmanu i zadovoljstvu u firmi. Istovremeno, to može imati i nekoliko slabih strana. Ako se takvi razgovori održavaju prerijetko, zaposlenici bi mogli pomisliti da Vam njihovo mišljenje nije važno ili će im biti problem govoriti o događajima od prije nekoliko mjeseci.
Važno je stvoriti slobodno  i otvoreno okruženje gdje mogu iznijeti teme bez straha da će biti kažnjeni.
Ocjenjivanje zaposlenika za neke može biti izvor anksioznosti, stoga ostanite tom prilikom usredotočeni na zajednički cilj i budite objektivni kako biste dobili što više informacija.

Sastanci s cijelim timom
Iako su razgovori jedan na jedan sa zaposlenikom neophodni, prikupiti potrebnu informaciju možete i održavanjem redovnih sastanaka s cijelim timom.  Ponekad je lakše govoriti o nekoj temi u okruženju u kojem imate potporu cijelog tima.

Kutija za sugestije
Iako možda zvuči djetinjasto, ukoliko imate veći tim, kutija za sugestije je dobra ideja za prikupljanje feedbacka s obzirom na to da omogućuje anonimnost korisnicima. Važno je dane informacije prikupljati redovito i obrađivati pitanja i probleme koji su postavljeni putem kutije za sugestiju, kako bi zaposlenici vidjeli da se njihovo mišljenje vrednuje i primjenjuje.

Redovne ankete zaposlenika
Ankete zaposlenika su dobra metoda kako prikupljati informacije o angažmanu i iskustvu zaposlenika.
Pritom treba uzeti u obzir nekoliko čimbenika kako biste dobili kvalitetan feedback:
-    nemojte pitati preopćenita pitanja na koja ćete dobiti odgovore koje zaposlenici misle da želite čuti ('Jeste li zadovoljni na svom radnom mjestu?')
-    nemojte su pitanju sugestirati odgovor  ('Nije li novi uredski prostor baš ugodan za rad?')
-    održavajte redovito ankete; ankete na razini jednom godišnje zadovoljavaju formu, ali nemaju učinkovitost. Zaposlenici će misliti da Vam njihovo mišljenje nije važno, a ni za Vas nije relevantna jer nećete dobiti informacije o događajima starim nekoliko mjeseci
-    pokušajte naći ravnotežu između dužine ankete i učestalosti provođenja iste, kako se njeno ispunjavanje ne bi shvaćalo kao zadatak nego kao pridonošenje zajedničkoj kulturi neke organizacije.

Kvalitetna povraratna informacija upućena od šefa prema zaposleniku, ali i od zaposlenika prema šefu, važna je radi postizanja zdravog radnog ozračja koje će biti od koristi cijeloj organizaciji. Stoga se potrudite da razgovore s djelatnicima organizirate redovito te da dobivene informacije i konstruktivne kritike primjenite za poboljšanje uvjeta rada u Vašoj firmi.

« Povratak