Razlika između j.d.o.o. i d.o.o.
Donijeti odluku o vrsti poslovnog subjekta koji želite osnovati može biti zbunjujuće. Važno je postaviti dobre temelje u početku kako biste imali olakšane poslovne procese u budućnosti. Odlučite li se za osnivanje firme putem InstantOfficea, naš tim će Vas savjetovati koji oblik poslovanja će najbolje odogovarati Vašim potrebama.
Pogledajte razlike između j.d.o.o. i d.o.o.
Iznos temeljnog kapitala
- d.o.o. - Minimalno 20.000,00 kn
- j.d.o.o. - Minimalno 10,00 kn*
Najniži nominalni iznos poslovnog udjela
- d.o.o. - 200,00 kn
- j.d.o.o. - 1,00 kn
Ulog
- d.o.o. - u novcu, stvarima i/ili pravima
- j.d.o.o. - isključivo u novcu
Broj osnivača
- d.o.o. - Neograničeno
- j.d.o.o. - 5 (pet)
Broj direktora
- d.o.o. - Neograničeno
- j.d.o.o. - 1 (jedan)
Osnivački akt
- d.o.o. - Propisani samo obvezni dijelovi akta. U određenim slučajevima moguće ugovoriti odstupanja od odredbi Zakona o trgovačkim društvima (što je često povoljnije rješenje za osnivača)
- j.d.o.o. - Obrazac akta propisan u cijelosti. Nisu dopuštena nikakva odstupanja od odredbi Zakona o trgovačkim društvima.
Isplata dobiti
- d.o.o. - Moguća isplata cjelokupnog iznosa dobiti iskazane u godišnjim financijskim izvješćima, umanjeno za iznos gubitaka iz prethodnih godina.
- j.d.o.o. - Obvezno je imati zakonske rezerve u koje se mora unijeti četvrtina iznosa dobiti iskazane u godišnjim financijskim izvješćima, umanjeno za iznos gubitaka iz prethodnih godina.*
* Da bi se omogućila slobodnija isplata dobiti i izbjeglo obvezu unosa četvrtine iznosa dobiti iskazane u godišnjim financijskim izvješćima (umanjeno za iznos gubitaka iz prethodnih godina), potrebno je povećati iznos minimalnog temeljnog kapitala tako da bude na razini onog za d.o.o. Ovo znači i potrebu promjene osnivačkog akta (a moguće i ostale dokumentacije) te pristup potpisivanju iste kod javnog bilježnika. Ovisno o opsegu promjena (npr. ako se j.d.o.o. mijenja u d.o.o.), moguće će biti potrebno prijaviti izmjene u javnim upisnicima (Registar poslovnih subjekata, Registar stvarnih vlasnika), banci te o tome obavijestiti sve poslovne partnere (to bi onda značilo i nužnu izmjenu pečata, memoranduma, poslovnih posjetnica i sl. (npr. kompletnog vizualnog identiteta)).