Car sharing u Zagrebu uz Urban Mobility
Rado predstavljamo zakupnike InstantOfficea, donosimo njihove priče, poslovne početke i informiramo Vas o njihovim ponudama i aktivnostima.
A posebno smo ponosni kada o njima pišu drugi. Tako je u online izdanju Večernjeg lista izašao članak o projektu pod imenom Spin City, iza kojeg stoji firma Urban Mobility i njihov direktor Matija Krznar.
Radi se o projektu Car sharinga koji je isplativ za one koji godišnje na cesti ne pređu više od 8500 kilometara, a predstavili su ga Matija Krznar iz tvrtke Urban Mobility i gradonačelnik Milan Bandić. Riječ je o privatnom projektu koji će, uz podršku grada, zaživjeti na proljeće iduće godine. Vožnja automobilom po Zagrebu koštat će manje od tri kune po minuti, auto će se moći uzeti i ostaviti bilo gdje, a u konačnici će se uštedjeti, biti brži, a i bolji prema okolišu.
Smartphone ga otključava
Poanta je to projekta Spin City, kojim se na gradske ulice dovodi organizirana usluga tzv. car sharinga, odnosno dijeljenja prijevoza.Iza koncepta stoji tvrtka Urban Mobility, čiji direktor Matija Krznar uslugu danas predstavlja s gradonačelnikom Milanom Bandićem.
Ovo nije rent-a-car, koji podrazumijeva i određenu birokraciju, već puno jednostavnija usluga, za koju su potrebni samo vozačka dozvola i pametni telefon - objašnjava “tajnu” Krznar, ističući da se svatko tko uslugu želi koristiti samo najprije treba registrirati na web stranici spincity.hr, gdje “uploada” svoju osobnu iskaznicu i vozačku dozvolu. Sustav će Skypeom ili Viberom provjeriti identitet korisnika, koji će onda kreditnom karticom uplatiti 150 kuna i za to dobiti 50 minuta vožnje. Koje može koristiti po želji - svo vrijeme potrošiti u jednoj vožnji, primjerice iz grada do Sljemena, ili se, pak, “vozikati” po potrebi - 5 minuta da “skokne” do dućana po gablec s posla pa zatim 15 do kina i tamo ga ostaviti. A što će voziti?
U ponudi ćemo imati 30 vozila, od čega 10 električnih, sve Volkswagen Up - otkriva Krznar i objašnjava da vozila neće biti “fiksno” na jednom mjestu, već gdje ih prethodni korisnik ostavi. Lokacija auta će se moći naći pametnim telefonom, a jedino će ga se preko takvog uređaja moći i otključati i zatim voziti.
To je zapravo društvena i ekološka alternativa osobnom vozilu, jer vozilo koristite samo kad vam točno treba, ne ostaje vam parkirano kad ste na poslu ili kod kuće, kaže direktor Urban Mobilityja, pozivajući se i na podatke po kojima se osobni automobil koristi svega 2 posto u danu.
I nagradne minute
On zato vjeruje da Spin City građanima daje ono što im treba - povoljno prijevozno sredstvo na koje će trošiti koliko žele (počev od 2,62 kune po minute), bez plaćanja goriva, osiguranja, registracije, održavanja. A oni koji će auto Spin Cityja ipak i “tankati” gorivom ili mu puniti akumulator, bit će za to nagrađeni besplatnim minutama. Inače, nudit će i mjesečne pakete i one od 30, 60, 120 i 240 minuta...
Danas u Zagrebu oko 40 posto kućanstava nema osobno vozilo pa se car sharingom premošćuje i jaz između svojeg auta i javnog prijevoza - misli Krznar, čija je tvrtka u projekt investirala oko 2,2 milijuna kuna u tehnološka rješenja. U cijelu priču ne ulazi samo radi opće dobrobiti već i radi poslovnog interesa.–Vjerujem da će odziv građana biti dobar i da će nam se ulaganje srednjeročno vratiti - ističe Krznar. Pomalo paradoksalno, oni koji su u Europi ovako koristili vozila, češće su, kažu u Spin Cityju, pješačili, jer im je ono služilo da bi brže svladali dio puta, odakle bi nastavljali hodati do cilja.